Zeszyt ćwiczeń "Matematyka z Plusem" . Zad. 1 i 2 str. 48

1. Wykonaj przekształcenia:
a) S=a=2t/3 /*3
........=..... /-a
........=...... /:2
t=......
b) a=4k-l/m +2 /*m
........=....... /+l
.........=...... /-am
l=.....


Zad. 2
Wykonaj przekształcenia:
a) P=t-3rt+2r /+3rt-2r
.......=....... /-P
.......=.......
r(.......)=...... /:3t-2
r=.......
b) F=4y-z/z /*z
.........=....... /+z
.........=.......
z(........)=......... /:
z=........

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T18:04:23+02:00
A)S=a+ 2t/3
3S= 3a+ 2t
3S- 3a= 2t
t= 3S-3a /2

b) am=4k-l+2
am+l=4k+2
l=4k+2-am

zad 2
P+3rt -2r=t
3rt-2r+t-P
r(3t-2)=t-P
r= (t-P)/(3t-2)

Fz=4y-z
Fz+z=4y
z(F+1)=4y
z= 4y/(F+1)
13 4 13
2010-04-10T18:06:52+02:00
1. Wykonaj przekształcenia:
a) S=a-2t/3 /*3
..3S......=.a-.2t... /-a
..3S-a......=...2t... /:2
t=..(3S-a)/2....
b) a=4k-l/m +2 /*m
....a*m....=.4k-l+2...... /+l
.....am+l....=..4k+2.... /-am
l=..4k+2-am...


Zad. 2
Wykonaj przekształcenia:
a) P=t-3rt+2r /+3rt-2r
..P+3rt-2r.....=...t.... /-P
..3rt-2r.....=..t-P.....
r(..3t-2.....)=..t-P.... /:3t-2
r=..(t-P)/(3t-2).....
b) F=4y-z/z /*z
..Fz.......=...4y-z.... /+z
...Fz+z......=...4y....
z(...F+1.....)=...4y...... /:(F+1)
z=...4y/(F+1).....
6 4 6
2010-04-10T18:45:34+02:00
S=a-2t/3/*3
3S=a-2t/-a
3S-a=2t/:2
t=3S-a/2

a=4k-l/m+2/*m
a*m=4k-l+2/+l
a*m+l=4k+2/:a*m
l=4k+2-am

P=t-3rt+2r/+3rt+2r
P+3rt+2r=t/-P
3rt+2r=t-P
r(3t-2)=t-p/(3t-2)
r=t-p/(3t-2)

F=4y-z/z/*z
Fz=4y-z/+z
Fz+z=4y
z(F+1)=4y/(F+1)
z=4y/(F+1)
6 3 6