Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T18:06:40+02:00
Wynalazki XIX wieku

Zobacz Kalendarium XIX wieku


Strony nadrzędne: Historia wynalazków i wynalazczości

Prehistoria
Starożytność Średniowiecze wieki: XVI-XVIII wiek XIX wiek XX

wiek XXI


1804
mechaniczny warsztat do tkania wzorzystego (Joseph Marie Jacquard)
szybowiec
- J.B. Meusnier
1807
gazowa latarnia uliczna (zastosowanie) - Londyn


1811 gazownia miejska
1815
lampa Davy'ego (bezpieczna lampa górnicza) - Humphry Davy
1816
stetoskop
1817
fotokomórka - Jons Berzelius
1818 frezarka
1822
maszyna do składania tekstu
Soczewka Fresnela (Augustin-Jean Fresnel
)
1824
cement portlandzki
1825
publiczna linia kolejowa


1826
początki fotografii

(Joseph Niepce)
1827 turbina wodna
B. Fourneyron
1828 karabin
odtylcowy N. Dreyse
maszyna do szycia

przędzarka obrączkowa
1831 żniwiarka - Cyrus Hall McCormick
1832 piec gazowy - James Sharp
prądnica
żniwiarka
1835 rewolwer (Samuel Colt)
1837
telegraf

elektromagnetyczny (Samuel Morse

)
1839
fotografia dagerotypowa

(Louis Daguerre

)
1840 nawozy sztuczne
1846
maszyna do szycia
agrafka
(Walter Hunt)
1853
lampa naftowa

(ropa naftowa) (Ignacy Łukasiewicz)
Strzykawka i igła do zastrzyków (Charles Gabriel Pravaz - Francja)
1856
konwertor Bessemera Henry Bessemer
1859 akumulator ołowiowy
1860 samochód o napędzie gazowym - Etienne Lenoir
(Francja)
1862
tworzywo sztuczne
1864 karabin Gatlinga
z ręcznym napędem (Richard Gatling)
1870
margaryna

(Hippolyte Mege-Mauriez)
1873 dynamit (Alfred Nobel)
1876
telefon (Alexander Graham Bell

)
1878 elektryczny piec łukowy - William Siemens
1879
Żarówka (Thomas Alva Edison)
1880 papieros
James Albert Bonsack patentuje dwukrotnie maszynę do masowej produkcji papierosów
1884 karabin maszynowy (Hiram Maxim)
sterowiec - Arthur Renard i Charles Kerebs
1885
szybkoobrotowy silnik benzynowy (patent) - Gottlieb Daimler (Niemcy

)
1889
przerzutka


1885 samochód z silnikiem benzynowym (Carl Friedrich Benz
)
koszulka Auera - Carl Auer

1890 piec indukcyjny - Edward Allen
1892 schody ruchome
- Jesse Reno


galwanizacja
- Michael Faraday
1895
kino

- kinematograf (August Lumiere i Ludwik Lumiere)
1896
radio (Guglielmo Marconi

, Aleksander Popow

i Nikola Tesla)
1898
magnetyczny zapis dźwięku (Valdemar Poulsen

)
2 3 2
2010-04-10T18:12:28+02:00
Wiek XX zapisał się w historii jako okres niezwykle dynamicznego rozwoju cywilizacyjnego i technicznego. Radio, telewizja, komputer, telefon komórkowy i poczta elektroniczna - to najważniejsze wynalazki ubiegłego wieku które zaczęły masowo uzależniać społeczeństwo i oduczać samodzielnego działania.
Sto lat temu ludzie musieli żyć i radzić sobie bez ich pomocy, dziś nie wyobrażamy sobie życia bez nich.
Szkodliwym wynalazkiem XIX wieku który uzależnia do dziś społeczeństwo jest papieros James Albert Bonsack patentuje dwukrotnie maszynę do masowej produkcji papierosów
1 5 1
2010-04-10T18:17:04+02:00
Szkodliwymi wynalazkami są : Radio, komputer i telewizor, telefon komórkowy, rozwój lotnictwa, rewolwer, silnik elektryczny, karabin odtylcowy,nawozy sztuczne, tworzywa sztuczne, samochód.
4 2 4