Przy gotowkowym zakupie pralki za 1699zł klient otrzymuje bon o wartości 150zł na zakup dowolnego towaru w tym samym sklepie.Jeśli rezygnuje z bonu,otrzymuje rabat w wysokości 7,5% ceny pralki.Sprawdż,czy w każdym przypadku klient zyskuje taką samą kwotę.
WIEM ŻE TEN RABAT TO WYJDZIE 127,43ZŁ ALE JAK TO OBLICZYĆ.
POMOCYYYY DAM NAJJJJ:)!

3

Odpowiedzi

2010-04-10T18:11:37+02:00

7,5%= 0.075
1699*0.075=127.43
2010-04-10T18:12:11+02:00
Przy gotowkowym zakupie pralki za 1699zł klient otrzymuje bon o wartości 150zł na zakup dowolnego towaru w tym samym sklepie.Jeśli rezygnuje z bonu,otrzymuje rabat w wysokości 7,5% ceny pralki.Sprawdż,czy w każdym przypadku klient zyskuje taką samą kwotę.

7,5/100*1699=127,425zł

Odp.Klient biorąc bon zyskuje więcej.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T18:12:36+02:00
1699 zł. * 7,5 % = 12742,5zł.
12742,5 zł. / 100 = 127,425 = 127, 43 zł
150zł > 127, 43 zł.
ODP. Klient biorąc bon, zyska więcej.