Do stref klimatycznych i typów klimatów dopisz po dwie krainy geograficzne w której klimat występuje

1 Strefa klimatów równikowych:
wybitnie wilgotny;
-
-
wilgotny;
-
-
suchy i wybitnie suchy;
-
-
2 Strefa klimatów zwrotnikowych
wilgotny z odmianą kontynentalną;
-
-
suchy kontynentalny;
-
-
3 Strefa klimatów podzwrotnikowych
morski;
-
-
kontynentalny;
-
-
suchy kontynentalny z odmianą wybitnie suchą;
-
-
4 Strefa klimatów umiarkowanych(a i b)
Grupa a (klimaty ciepłe) ;
morski;
-
-
przejściowy;
-
-
kontynentalny z odmianą wybitnie kontynentalną ;
-
-
suchy kontynentalny z odmianą wybitnie kontynentalną ;
-
-
suchy kontynentalny z odmiana wybitnie suchą ;
-
-
Grupa b (klimaty chłodne);
morski;
-
-
przejściowy;
-
-
kontynentalny ;
-
-
wybitnie kontynentalny;
-
-
5 Strefa klimatów okołobiegunowych;
podbiegunowy;
-
-
biegunowy;
-
-



Tam gdzie są myślniki i puste miejsca to trzeba wpisać NAZWY KRAIN GEOGRAFICZNYCH

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • zsd
  • Początkujący
2010-04-11T14:21:14+02:00
1 Strefa klimatów równikowych:
wybitnie wilgotny;
-Nizina Amazonki
-Kotlina kongo
wilgotny;
-Wenezuela
-zachodnia część Wyżyny Brazylijskiej
suchy i wybitnie suchy;
-Kolumbia
-północno-wschodnia Brazylia
2 Strefa klimatów zwrotnikowych
wilgotny z odmianą kontynentalną;
-wschodnia Australia
-Floryda
suchy kontynentalny;
-Iran
-Pakistan
3 Strefa klimatów podzwrotnikowych
morski;
-Góry Nadbrzeżne
-Sycylia
kontynentalny;
-Nizina Centralna w Stanach Zjedn
-północne Włochy
suchy kontynentalny z odmianą wybitnie suchą;
-Góry Skaliste
-Tybet
4 Strefa klimatów umiarkowanych(a i b)
Grupa a (klimaty ciepłe) ;
morski;
-Nowa Szkocja w Kanadzie
-Europa Zachodnia
przejściowy;
-Pd Szwecja
-Polska
kontynentalny z odmianą wybitnie kontynentalną ;
- Quebec w Kanadzie
- Niz. Wschodnioeuropejska
suchy kontynentalny z odmianą wybitnie kontynentalną ;
-Dakota Pn i Dakota Pd w USA
- Niz. Czarnomorska
suchy kontynentalny z odmiana wybitnie suchą ;
-Saskatchewan w Kanadzie
-Pogórze Kazachskie
Grupa b (klimaty chłodne);
morski;
- Płw, Alaska
-Ziemia Ognista
przejściowy;
-południowy Labrador
- Finlandia
kontynentalny ;
-pd-zach cześć Labradoru
-pn. cześć Niz. Wschodnioeuropejskiej
wybitnie kontynentalny;
-Niz. Hudsońska w Kanadzie
-Nizina Zachodniosyberyjska
5 Strefa klimatów okołobiegunowych;
podbiegunowy;
- Alaska
-północna Syberia
biegunowy;
- Wyspy Królowej Elżbiety w Kanadzie
-Nowa Ziemia
2 5 2
2010-04-11T14:23:27+02:00
1 Strefa klimatów równikowych:
wybitnie wilgotny;
- Kotlina Konga
- Wybrzeże Zatoki Gwinejskiej
wilgotny;
- Ameryka Środkowa
- północna część Ameryki Południowej
suchy i wybitnie suchy;
- Kolumbia
-
2 Strefa klimatów zwrotnikowych
wilgotny z odmianą kontynentalną;
- Wyżyna Zachodnia Australii
- Nizina Środkowo Australijska
suchy kontynentalny;
-
-
3 Strefa klimatów podzwrotnikowych
morski;
- półwyspy i wyspy Morza Śródziemnego
- wybrzeże Morza Czarnego
kontynentalny;
-
-
suchy kontynentalny z odmianą wybitnie suchą;
- Wyżyna Tybetańska
- Wyżyna Irańska
4 Strefa klimatów umiarkowanych(a i b)
Grupa a (klimaty ciepłe) ;
morski;
- Atlantyckie wybrzerze Francji , Irlandii
- południowo zachodnia część półwyspu Skandynawskiego
przejściowy;
- środkowa część Europy ( Polska , Niemcy , Litwa )
-
kontynentalny z odmianą wybitnie kontynentalną ;
-
-
suchy kontynentalny z odmianą wybitnie kontynentalną ;
-
-
suchy kontynentalny z odmiana wybitnie suchą ;
-
-
Grupa b (klimaty chłodne);
morski;
-
-
przejściowy;
- Skandynawia
-
kontynentalny ;
-
-
wybitnie kontynentalny;
-
-
5 Strefa klimatów okołobiegunowych;
podbiegunowy;
-
-
biegunowy;
-
-