Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T18:53:22+02:00
Dywizjon 303 był to dywizjon Polskich lotników, którzy walczyli w wojnie powietrznej nad Anglią. Na początku Anglicy nie byli dobrze nastawieni co do Polskich lotników, jednakże nie zniechęciło to Polaków do walki. Okazali się oni najlepszymi lotnikami. Podczas walk odnosili najmniejsze straty, a największe sukcesy. Zasłynęli z odwagi, waleczności, sprytu i dobrego humoru.
1 5 1
2010-04-10T18:55:09+02:00
Dywizjon 303 wszedł do bitwy w ostatniej fazie walki, walczył przez 43 dni, od 30 sierpnia do 11 października 1940 roku. Zwany był eskadrą kościuszkowską, stracil w bitwie 126 niemieckich samolotów, w tym 83 polacy, 16 brytyjczycy, 17 czeski mysliwiec. Swe zwycięstwo dywizjon przypłacił śmiercią 5 myśliwców
1 5 1