Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T19:19:57+02:00
Alfred Nobel urodził się w 1833 roku w Sztokholmie. Najważniejszym osiągnięciem Nobla było wynalezienie dynamitu, materiału wybuchowego, który odegrał kluczową rolę w procesie industrializacji i rozwoju w drugiej połowie XlX wieku. Podczas prac laboratoryjnych doszło do kilku silnych eksplozji, w jednej z nich zginął jego młodszy brat, Emil. Produkcja dynamitu zapoczątkowała wielką fortunę Nobla, pomnażaną później dzięki umiejętnemu zastosowaniu własnych wynalazków (opatentował ich w sumie ponad trzysta pięćdziesiąt, głównie materiały wybuchowe oraz sztuczny jedwab, syntetyczny kauczuk i sztuczną skórę). Nobel ufundował Nagrodę Pokojową, która choć w części miała wynagrodzić ludzkości szkody wywołane zastosowaniem dynamitu.
29 4 29
2010-04-10T19:21:13+02:00
Szwedzki chemik 1833-96 wynalazca dynamitu i innych materiałów wybuchowych . w 1859r zaczą prace nad udoskonaleniem nitrogliceryny jako użytecznego materialu wybuchowego . odkrył że nitrogliceryny mozna bezpieczne używac jesli sie ją zmiesza z dwutlenkiem krzemu- czyli jest to dynamit pierwsza była nagroda nobla wręczona w sztokcholmie w 1902 roku
8 3 8