Odpowiedzi

2010-04-10T19:29:20+02:00
Z wysokości 6 m nad ziemią pionowo w dół rzucono metalową kulkę z prędkością 6m/s. oblicz wartośc prędkości z jaką kulka ta uderzy w ziemię

h=6m
v1=6m/s
v2==?
mgh+mv1²/2=mv2²/2 /:m

gh+v1²/2=v2²/2
10m/s² *6m+(6m/s)²/2=v2²/2
60m²/s²+36m²/s²=v2²/2
2*96 m²/s²=v2²
v2=√192 m/s
v2=8√2 m/s
v2≈13,9 m/s
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T19:44:36+02:00
Dane:
h = 6 m
V₁ = 6 [m/s]
v₂ = ?
g = 10 [m/s²] < przyspieszenie Ziemskie

Rozwiązanie:
mgh + (mV₁²):2 = (mV₂²):2 /:m
gh + (V₁²):2 = (2²):2
10 x 6 + 6² : 2 = V₂² :2
60 + 36 = V₂² :2
2 x 96 = V₂²
V₂ = √192
V₂ ≈ 13,9 [m/s]

Odp. Kula uderzy w ziemię z prędkością ok. 13,9 m/s.