Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T19:41:23+02:00
W wyniku reakcji c) nie można, ponieważ miedź jest metalem szlachetnym, a takie metale nie reagują z wodą
jeżeli chce się otrzymać wodorotlenek miedzi (II) to należy zmieszać np. zasadę sodową i siarczan (VI) miedzi (II) :)

Pozostałe reakcje jak najbardziej zajdą.
2010-04-10T19:46:38+02:00
K₂O + H₂O -> 2KOH
Ca + 2H₂O -> Ca(OH)₂ + H₂
CaO + H₂O -> Ca(OH)₂

wodorotlenku nie można otrzymać z reakcji CuO + H₂O, ponieważ chcąc otrzymać Cu(OH)₂ należy zmieszać rozpuszczalną sól (miedzian) z roztworem zasadowym
np.
2NaOH + CuSO₄ -> Na₂SO₄ + Cu(OH)₂