1.Odmień przez przypadki w liczbie pojedynczej i mnogiej wyrażenie ''słynna aktorka''.
liczba pojedyncza
M.
D.
C.
B.
N.
Msc.
W.
liczba mnoga
M.
D.
C.
B.
N.
Msc.
W.
2. Do podanych wyrażeń dopisz formy mianownika, liczby mnogiej, a następnie utwórz od nich stopień najwyższy.
inteligentny student - ................ - .................
chytry człowiek - ................ - ..................
grzeczne dziecko - ................ - ................
ostry ołówek - ................... - ................
3. Odmień przez przypadki wyrażenie ''najwybitniejszy malarz''
liczba pojedyncza
M.
D.
C.
B.
N.
Msc.
W.
liczba mnoga
M.
D.
C.
B.
N.
Msc.
W.
Dam naj

2

Odpowiedzi

2010-04-10T19:40:54+02:00
M.słynna aktorka
D.słynnej aktorki
C.słynnej aktorce
B.słynną aktorkę
N.(z) słynną aktorką
Msc. (o) słynnej aktorce
W. słynna aktorko !
liczba mnoga
M.słynne aktorki
D.słynnych aktorek
C.słynnym aktorkom
B.słynne aktorki
N.ze słynnymi aktorkami
Msc.o słynnych aktorkach
W. słynne aktorki !

M.najwybitniejszy malarz
D.najwybitniejszego malarza
C.najwybitniejszemu malarzowi
B.najwybitniejszego malarza
N.z najwybitniejszym malarzem
Msc.o najwybitniejszym malarzu
W.najwybitniejszy malarzu !
liczba mnoga
M.najwybitniejsi malarze
D.najwybitniejszych malarzy
C.najwybitniejszym malarzom
B.najwybitniejszych malarzy
N.z najwybitniejszymi malarzami
Msc.o najwybitniejszych malarzach
W.najwybitniejsi malarze!

inteligentny student -inteligentni studenci -najbardziej inteligentny student
najbardziej inteligentni studenci
chytry człowiek - chytrzy ludzie - najbardziej chytry człowiek , najbardziej chytrzy ludzie
grzeczne dziecko - najgrzeczniejsze dziecko , - grzeczne dzieci, najgrzeczniejsze dzieci
ostry ołówek - najostrzejszy ołówek , ostre ołówki , najostrzejsze ołówki
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T19:42:30+02:00
1.
liczba pojedyncza
M. słynna aktorka
D. słynnej aktorki
C. słynnej aktorce
B. słynną aktorkę
N. słynną aktorką
Msc. słynnej aktorce
W. słynna aktorko!
liczba mnoga
M. słynne aktorki
D. słynnych aktorek
C. słynnym aktorkom
B. słynne aktorki
N. słynnymi aktorkami
Msc. słynnych aktorkach
W. słynne aktorki!

2.
inteligentny student - inteligentni studenci - najinteligentniejsi studenci (wg Słownika poprawnej polszczyzny - PWN 2004 - L. Drabik, E. Sobol)
chytry człowiek - chytrzy ludzie - najchytrzejsi ludzie (wg Uniwersalnego słownika języka polskiego - PWN 2006 - S. Dubisz)
grzeczne dziecko - grzeczne dzieci - najgrzeczniejsze dzieci
ostry ołówek - ostre ołówki - najostrzejsze ołówki

3.
liczba pojedyncza
M. najwybitniejszy malarz
D. najwybitniejszego malarza
C. najwybitniejszemu malarzowi
B. najwybitniejszego malarza
N. najwybitniejszym malarzem
Msc. najwybitniejszym malarzu
W. najwybitniejszy malarzu!
liczba mnoga
M. najwybitniejsi malarze
D. najwybitniejszych malarzy
C. najwybitniejszym malarzom
B. najwybitniejszych malarzy
N. najwybitniejszymi malarzami
Msc. najwybitniejszych malarzach
W. najwybitniejsi malarze!
W.
2 3 2