Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T19:38:16+02:00
Dł.łuku=α:360×2πr=120:360×2π×6=4π

4π=2πr/:2π
r=2= promień podstawy stożka
2010-04-10T19:38:53+02:00
Powierzchnia boczna stożka jest wycinkiem koła o promieniu-r równym 6 wyciętym przez kąt środkowy o mierze 120 stopni. Oblicz promień-R podstawy stożka.


Pole koła o r=6
P = πr²
p = π * 6²
P = 36 π

120 stopni to 1/ 3 z 360 stopni czyni całego koła, więc pole wycinka wynosi :
1/3 * 36π = 12π

Pole boczne stożka :
P = πrl
12π = 6πr |: 6π
2=r