Proszę o chociaż jedno zadanie. ;)
zad.1
Robotnik wykopał rów o głębokości 1,5m i długości 12m, którego przekrój ma kształt trapezu równoramiennego i podstawach a=1m, b=2,5m. Ile jednakowych ciężarówek potrzeba na wywiezienie wykopanej ziemi, jeśli na ciężarówce mieści się 6m³ ziemi ?

zad. 2
Rura zasilająca w wodę jednorodzinny budynek mieszkalny ma średnicę zewnętrzną 40 mm, a wewnętrzną 32 mm. Ile materiału trzeba zużyć na wyprodukowanie 20 m takiej rury ?

zad. 3
Piłka plażowa ma średnicę równa 40 cm. Ile razy trzeba dmuchnąć w wentyl, aby ją napompować, gdy średnio wydychamy około 21

zad. 4
Chłopcy postanowili przygotować lodowisko w kształcie koła o średnicy 40m. Ile czasu zajęło im wylanie wody na odpowiednio przygotowany i utwardzany grunt, jeśli woda z kranu wypływa z prędkością 5 litrów na sekundę, a należało wylać tyle wody, aby jej średnia głębokość była równa 5cm ?

2

Odpowiedzi

  • fif
  • Początkujący
2010-04-10T19:43:07+02:00
Zad.1
V=[(1+2,5)*1,5]/2 *12=3,5*9=31,5m3
31,5m3/6m3=6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T20:05:46+02:00
Zad.1
V=Pp*H
Pp=(a+b)*h/2 H=12m

Pp= (1+2,5)*1,5/2=2,625

V=2,625 * 12 = 31,5

31,5 to metry szescienne, czyli ilosc ziemi

31,5 : 6 = 5,25

odp.: jest potrzebnych 6 ciężarówek.

Zad.2
pole koła = pi*r[kwadrat]

s= 40 mm r= 20 mm

Pp=3,14*20[do kwadratu]
Pp=1256

drugie koło
s=32mm r=16mm

Pp=3,14*16[do kwadratu]
Pp=803.84

1256-803.84=452,16mm[kwadratowych

452,16mm[kwadratowych] = 4,5216cm[kwadratowego]

4,5216*2000=9043.2cm[szesciennego]
zad.3
jest źle napisane do 21 czego
sorka ale poprostu niewiem
zad.4
pole koła = pi*r[kwadrat]
V=Pp*H H=5cm
s= 40m r=20m
Pp=3,14*20[do kwadratu]=1256

5 cm = 0,5 dm
1256m[szesciennego] = 125600dm[szesciennego]
125600*0,5=62800dm[szesciennego]=62800 litrów

62800 : 5 =12560 sekund = ok 3,5 godziny