Pani Kowalska postanowiła oszczędzać na wyjazd na wycieczkę. Wpłaciła do banku 2700zł. Ile pieniędzy będzie mogła wypłacić po roku, jeżeli oprocentowanie wkładów w tym banku wynosi 8% w stosunku rocznym, a od kwoty odsetek odliczony zostanie 20% podatek ?
Zapisz obliczenia. Wynik podaj w przybliżeniu do 1zł.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T19:45:22+02:00
8% * 2700 zł = 0,08 * 2700 = 216 [ zł ]
20 % 216 zł = 0,2 * 216 zł = 43,20 zł
216 zł - 43,20zł = 172,8 zł
2700zł+172,8zł=2872,8 zł. a w przybliżeniu to 2873 zł.

1 5 1
2010-04-10T19:48:12+02:00
Kwota: 2700zł
oprocentowanie: 8%
czas- 1rok
podatek: 20%

kwota po roku: 2700zł * 1 (czas) * 8 / 100 = 216zł

podatek: 100%- 20% = 80%
216zł * 80%/100= 172,80zł

kwota po 1 roku = 2700+ 172,80zł = 2872,80zł ~ 2873zł

Odp: Po roku będzie mogła wypłacić 2873zł
1 5 1
2010-04-10T19:54:06+02:00
2700zł - główna kwota
8% - oprocentowanie wciągu roku
20% - procent odsetek, który będzie odliczony

2700*1,08=2916zł - kwota po roku z odsetkami
2916-2700=216zł - odsetki
216*0,2=43,2zł - tyle po odjęciu 20% od odsetek po roku
216-43,2=172,8zł
2700+172,8zł tyle będzie miała po roku
1 5 1