1. Stosunek masy piłki pingpongowej do masy piłki tenisowej jest równy 1 : 26. Suma mas tych piłek wynosi 0,0675 kg. Wyraź masy piłek w gramach.

2. Zbyszek wydał na zakupy pewną kwotę pieniędzy i zostało mu o 20 zł mniej niż wydał. Stosunek ilości pieniędzy wydanych do pozostałych jest równy 5 : 3. Ile pieniędzy miał Zbyszek początkowo ?

2

Odpowiedzi

2010-04-10T19:42:47+02:00
1.
0,0675kg=67,5g
x-waga piłki pingpongowej
26x-masa piłki tenisowej
x+26x=67,5g
27x=67,5g
x=2,5g
26*2,5g=65g
Odpowiedź: Piłka tenisowa waży 65g, a pinpongowa 2,5g
2.
x-p.wydane
y-p. ktore mu zostaly
rozwiazujemy rownanie;
y=x-20/*(-5)
5y=3x
-5y=-5x+100
5y=3x
2x=100
x=50

*obliczamy x
5y=3x
5y=3*50
5y=150
y=30
pieniadze wydane+pieniadze ktore zostały
x+y= 50+30=80[zl]
17 4 17
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T19:58:10+02:00
1. Stosunek masy piłki pingpongowej do masy piłki tenisowej jest równy 1 : 26. Suma mas tych piłek wynosi 0,0675 kg. Wyraź masy piłek w gramach.

0,0675 kg ---> 67,5 g
x = pinpongowa
y = tenisowa

x + y = 67,5
x/y = 1/26 [ mnożymy na skos ]

x= 67,5 - y
y= 26x

x= 67,5 - y
y= 26 ( 67, 5 - y )

x= 67,5 - y
y = 1755 - 26y

x= 67,5 - y
27y = 1755 |: 27

x= 67,5 - y
y= 65

x= 67,5 - 65
y= 65

x= 2,5 g
y=65g


2. Zbyszek wydał na zakupy pewną kwotę pieniędzy i zostało mu o 20 zł mniej niż wydał. Stosunek ilości pieniędzy wydanych do pozostałych jest równy 5 : 3. Ile pieniędzy miał Zbyszek początkowo ?

x - wydał
y- zostało

x = y + 20
x/y = 5/3 [ na skos mnożymy

x = y + 20
5y = 3x

x = y + 20
5y = 3 ( y-20 )

x = y + 20
5y = 3y + 60

x = y + 20
2y= 60 |: 2

x = y + 20
y = 30

x = 30 + 20
y= 30

x= 50
y= 30

50 + 30 = 80


miał 80 zł na początku



12 4 12