Przeczytaj tekst żródłowy i powiedz przy jakiej wysokości wody w Nilu Egipcjanie spodziwali się dobrych plonów. Oblicz ile to metrów(1 łokieć wynosi ok. 60 cm)

Wysokość wody na 12 łokci zapowiadała głód przy 13 łokciach grozi niedostatek 14 łokci przynosi radość przy wysokości 15 łokci zapewniony jest dobrobyt.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T19:56:07+02:00
Przy wysokości 15 łokci w więc:
15 x 60cm = 900cm
900cm = 9m

Odp. Egipcjanie spodziewali się dobrych plonów przy 9m wody w Nilu.
41 3 41
2010-04-10T20:53:46+02:00
Obliczenia.: 14*60cm=840cm 840cm=8m40cm
Odpowiedź.: Egipcjanie spodziewali się dobrych plonów przy wysokości 14łokci(8m40cm).
31 3 31