Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T20:15:56+02:00
4/3πr³=288π/:π
r³=288:4/3
r³=216
r=6
pole kuli=4πr²=4π×6²=144π(=452,16 j.²)

pole szescianu=6a²
6a²=452,16
a²=452,16:6
a²=75,36
a= około 8,68 i taka może być ta krawedź

jesli nie musisz zamieniać π, to:
144π=6a²
a²=144π:6
a²=24π
a=2√6π
2010-04-10T20:20:16+02:00
Vkuli=288pi
288pi=4/3pi r do potęgi 3
r do potęgi 3=216
r=6
Pkuli=4pi r do kwadratu
pkuli=4pi36
Pkuli=144pi



Psześcianu=6 a do potęgi 2
6 a do potęgi 2=144pi
a do potęgi =24pi
a= pierwisatek z 24pi czyli
a = 2 pierwistków z 6 pi
2010-04-10T20:24:16+02:00
Objętość kuli jest równa 288pi. Jaka może być długość krawędzi sześcianu, aby jego pole powierzchni było równe polu powierzchni tej kuli?
V=4/3πr³
V=288π
4/3πr³=288π /:4/3 π
r³=288*3/4
r³=216
r=6
P=4πr²
P=6a²
6a²=4π*6²
6a²=144π /:6
a²=24π
a=√24π
a=2√6π