Kasia podjęła prace w firmie kolportującej prasę. Zgodnie z umową otrzymywała 30zł za każdy przepracowany dzień oraz 10 groszy za każdy egzemplarz sprzedanego czasopisma. W ciągu pierwszych dwudziestych dni pracy udało jej się sprzedać 8 346 egzemplarzy gazet.
a)Oblicz kwotę, która Kasia zarobiła w tym czasie.
b)Wycieczka na którą chce pojechać Kasia kosztuje 1800zł. Ile gazet musiałaby sprzedać Kasia w ciągu miesiąca, który liczy 22 dni robocze, aby na nią zarobić?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T20:03:38+02:00
A) 20 dni * 30 zł = 600zł

8346 * 10 gr. = 83460 gr. = 834,6 zł

600zł + 834,6 zł = 1434,6 zł

Odp. W tym czasie Kasia zarobiła 1434,6zł

b) 22 * 30 zł = 660zł

1800zł - 660zł = 1140 zł = 114000gr.

114000gr : 10 gr. = 11400 egzemplarzy

Odp.Aby pojechać na tą wycieczkę Kasia musiałaby sprzedać 11400 egzemplarzy czasopisma
3 5 3
2010-04-10T20:06:42+02:00
A)30zł*20+0,1zł*8346=600zł+834,6zł=1434,6zł
b)1800-660=1140zł
1140zł*10=11400sztuk