Do podanych rzeczowników dopisz czasowniki w znaczeniu "brać udział w" (nie mogą się powtarzać)
np. walka -> rozpocząć walkę
szranki -> stawać w szranki

pojedynek-
mecz-
atak-
wojna-
bitwa

2.Do podanych rzeczowników o znaczeniu wiadomość dobierz odpowiednie przymiotniki( nie mogą się powtarzać)
np. nowina -> dobra nowina

pogłoska
plotka
wieść
informacja
komunikat
ogłoszenie

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T20:16:23+02:00
Pojedynek-zakończyć pojedynek
mecz-grać w meczu
atak-brać udział w ataku
wojna-bić się na wojnie
bitwa-rozpocząć bitwe

pogłoska-tajemnicza pogłoska
plotka-niemiła plotka
wieść-ciekawa wieść
informacja-złowieszcza informacja
komunikat-szybki komunikat
ogłoszenie- krótkie ogłoszenie
2010-04-10T20:16:32+02:00
Mecz - wygrać mecz
atak - atakowac kogoś ?
wojna - przegrac wojnę z Czechami
bitwa - spowodowac bitwe

pogłoska - niesamowita pogłoska
plotka - fałszywa, kłamliwa albo nieprawdziwa plotka
wieść - nadzwyczajna wiesc
informacja - świeża informacja
komunikat - wczorajszy komunikat
ogłoszenie - stare ogłoszenie