Odpowiedzi

2010-04-10T20:13:01+02:00
SZTUKA ROMANSKA:WYKONANA NAJCZESCIEJ Z KAMIENI ,Styl romański lubował się w miękkich,pełnych łukach sklepień tzw.kolebkowych i krzyżowych,niewielkie,miękko zaokrąglone okna przepuszczały mało światła,więc wnętrze kościołów romańskich było mroczne,sprzyjające atmosferze skupienia i modlitwy.głównie budowle sakralne-kościoły,klasztory,kolegiaty.E ELEMENTY ELEMENTY :filary,arkady,empory,biforia i triforia,
Sztuka gotycka:
wykonane z cegły,
wysokie filary

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T20:16:04+02:00
Więc tak :

ROMAŃSKA:

-sklapienie kolebkowe
-łuki półokrągłe
-sklepienie krzyżowe
-biforium, triforium
-portale
-mandorla
-bazyliki
-rotundy
-pielgrzymki
-relikwie, relikwiarze
-monastycyzm (zakładanie klasztorów)
-płaskorzeźby
-kapitele kostkowe (czyli głowice)
-iluminiarstwo
-inicjały


GOTYCKA:

-łuk ostry
-sklepienia krzyzowo-żebrowe
-portal królewski
-fasada(galeria królów i świetych)
-rozeta
-witraże
-arkady maswerkowe
-fasady dwuwieżowe
-maswerki
-kult maryjny
-ołtarze szafowe
-tryptyk, pentaptyk, nonaptyk, sentaptyk


licze na naj bo masz perfekcyjnie wszystko wytłumaczone :) to z zeszytu więc nie ma błędów. mam zaje... panią od plastyki więc perfekt pozdrawiam:)