Odpowiedzi

2010-04-10T20:13:29+02:00
"Romeo i Julia" doczekało się niezliczonych realizacji scenicznych tak w formie , jaką nadał jej Szekspir, jak i w licznych adaptacjach. Popularnym zabiegiem były próby przeniesienia tragedii w inne realia, najczęściej współczesne (między innymi polska wersja tragedii zrealizowana przez Janusza Józefowicza w formie musicalu).
Liczne są też nawiązania literackie.Niewątpliwym nawiązaniem do Szekspirowskiego dzieła jest wiersz Cypriana Kamila Norwida "W Weronie"
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T20:14:31+02:00
Filmowe Adami ewa
obrazowe w veronie
wierszowe Jestem Julią
Baletowe Romeo i Julia
Teatralne Capulet i monteki
1 5 1