Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T20:27:06+02:00
-brak wyszkolonych dowódców
-brak odpowiedniej broni
-nierównomierny wybuch powstania w różnych częściach Polski
-brak sojuszników
-chłopi, szlachta i mieszczaństwo nie brali udziału w powstaniu
-duża armia rosyjska
-brak wyszkolenia żołnierzy
9 4 9
2010-04-10T20:28:34+02:00
Powodem klęski powstania listopadowego była niechęć kierownictwa do prowadzenia walki. Przywódcy powstania nie wierzyli w jego powodzenie i szukali tylko sposobu do jego zakończenia. Powstanie wywołali w obronie zagrożonej konstytucji młodzi szlacheccy rewolucjoniści, którzy nie mieli odwagi i doświadczenia aby pokierować walką. Przewaga wojsk po stronie Rosji i brak pomocy ze strony mocarstw zachodnich doprowadziły do ostatecznej klęski powstania.
6 3 6