Odpowiedzi

2010-04-10T20:43:39+02:00
Nie jestem pewna ale wydaje mi się że :
P= 30cm2
h=10cm
P=1/2ah
30=1/2 *a*10
30=5a
a=30/5
a=6cm
l- tworząca
10² + 3² = l²
100 + 9 = l²
109 = l²
l = √109
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T21:11:02+02:00
Pole przekroju osiowego stożka to trójkąt więc stosujemy wzór: P= a*h :2
Dane:
pole przekroju jest równe: 30cm²
wysokość stożka wynosi: 10cm

Szukane:
tworząca stożka: ?
Wzór: P= a*h :2

30= a*10 :2
30= 5a | :5
a= 6

teraz gdy wiemy ile wynosi podstawa trójkąta możemy obliczyć promień:
6:2=3

i teraz z pitagorasa obliczymy tworzącą:

10² + 3² = l²
100+9=l²
l² = 109
l=√109
nie jestem pewny swojej odpowiedzi
3 5 3