Odpowiedzi

2010-04-10T20:58:21+02:00
To obraz namalowany w latach 1513-16 przez włoskiego artystę renesansowego, Leonarda da Vinci. Jest to jedyny zachowany obraz Leonarda z czasu, gdy przebywał w Rzymie. Przypuszczalnie jest także ostatnim samodzielnie wykonanym ręką mistrza.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T21:01:08+02:00
Jan Chrzciciel obraz namalowany w latach 1513-16 przez włoskiego malarza Leonarda da Vinci (renesans). Jest to jeden zachowany obraz Leonarda w czasie , gdy przebywał w Rzymie. Przypuszczalnie jest także ostatnim samodzielnie wykonanym ręką mistrza. Artysta, czyniąc przygotowania do stworzenia dzieła wykonywał wiele szkiców. Jednym z zachowanych jest Jan Chrzciciel w wieku młodzieńczym.
Technika: sfumato, które otacza welonem dziewczęco miękkie rysy twarzy Jana. Łagodne modelowanie tonów jasnych i ciemnych, dzięki któremu obraz uzyskuje plastyczność wyrazu bez pomocy jakichkolwiek linii. W żadnych innym z malowideł artysta nie wyraził w sposób tak wzorcowy swojej koncepcji światła i cienia. Dobrze wyważona postawa ciała, połączona z wdzięcznym pochyleniem głowy. Kiedy Leonardo opuścił w 1516 roku Rzym, zabrał ze sobą obraz do Francji i zachował go przy sobie aż do śmierci. Obecnie obraz znajduje się w muzeum Luwr.