Temperatura we wnętrzu Ziemi rośnie wraz ze wzrostem głębokości.Oblicz, w jakiej temperaturze pracowaliby górnicy Kopalni Węgla Kamiennego "Halemba" w Rudzie Śląskiej na głębokości1030 m, gdyby powietrze nie było tam schładzane. Do obliczeń przyjmij, że temperatura na powierzchni wynosi 15'C, a wzrost temperatury powietrza w kopalni wynosi 1'C na każde 35 m głębokości.
Obiczenia:







Odpowiedź:

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T21:10:59+02:00
Obliczenia:
1030 : 35m = (w przybliżeniu) 29m
29 x 1'C = 29'C
15'C + 29'C = 44'C
Odpowiedź:
Górnicy Kopalni Węgla Kamiennego "Halemba" w Rudzie Śląskiej pracowaliby w temperaturze 44'C
35 4 35
2010-04-10T21:15:08+02:00
1030:35=29,4
29,4× 1=29,4'C
15'C+29,4'C=44,4'C
odp.Górnicy Kopalni Węgla Kamiennego "Halemba" w Rudzie Śląskiej na głębokości 1030 m pracowali by w temp.44,4'C
34 4 34