Marzena kupiła notesy 60-kartkowe, 32-kartkowe i 16-kartkowe. Notesów najcieńszych jest o 5 więcej niz 32-kartkowych, a najgrubszych - tyle ile 16-kartkowych i 32-kartkowych razem. Wszystkie notesy zawierają łącznie 1220 kartek. Ile notesów każdego rodzaju zakupiła Marzena? Ułóż odpowiednie równanie i rozwiąż je.
pomoże ktoś ? :)

3

Odpowiedzi

2010-04-10T21:13:55+02:00
X - ilość notesów 60- kartkowych
y - ilość notesów 32- kartkowych
z - ilość notesów 16- kartkowych

z = y + 5
x = z + y
x = y + 5 + y
x = 2y +5
60x +32 y + 16z = 1220
60(2y + 5) + 32y + 16(y + 5) = 1220
120y + 300 + 32y + 16y + 80 = 1220
168y + 380 = 1220
168y = 1220 -380
168y = 840
y = 840 : 168
y = 5 ilość notesow 32-kartkowych
2. Obliczam ilość notesów 16-kartkowych
z = y + 5
z = 5 + 5
z = 10 - ilość notesów 16-kartkowych

3. Obliczam ilość notesów 60-kartkowych
x = 2y + 5
x = 2*5 + 5
x = 10 +5
x = 15 - ilość notesów 60-kartkowych

x = 15 notesów 60-kartkowych
y = 5 notesów 32-kartkowych
z = 10 notesów 16 –kartkowych

1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T21:15:07+02:00
X- 60-kartkowe notesy
y- 32-kartkowe notesy
z- 16-kartkowe notesy

z = y + 5
x = y + z
60x + 32y + 16z = 1220


z = y + 5
x = y + (y+5)
60x + 32y + 16z = 1220

z = y + 5
x = 2y + 5
60*(2y+5) + 32y + 16*(y+5) = 1220


z = y + 5
x = 2y + 5
120y + 300 + 32y + 16y + 80 = 1220


z = y + 5
x = 2y + 5
120y + 32y + 16y = 1220 - 300 - 80


z = y + 5
x = 2y + 5
168y = 840 /:168


z = y + 5
x = 2y + 5
y = 5


z = 5 + 5
x = 2*5 + 5
y = 5


z = 10
x = 15
y = 5


ODP. NOTESÓW 16-KARTKOWYCH BYŁO 10, 32-KARTKOWYCH 5, A 60-KARTKOWYCH 15!

POZDRAWIAM :)

P.S. ROBIŁAM SPRAWDZENIE I JEST NA 100% OK :)
2010-04-10T21:15:11+02:00
X-notesy 16 kartkowe
y-notesy 32 kartkowe
z-notesy 60 kartkowe
Układamy równania
x-5=y
z=x+y
16*x+32*y+60*z=1220
16*x+32*(x-5)+60*(x+x-5)=1220
16*x+32*x-32*5+60*2x-60*5=1220
16x+32x+120x=1220+300+160
168x=1680 /:168
x=10, zatem y=x-5=10-5=5 oraz
60z=1220-16x-32y=1220-16*10-32*5
60z=1220-160-160
60z=900 /:60
z=15
Odp. Zeszyty 16-kart.=10, zeszyty 32 kart.=5, zeszyty 60 kart.=15