Temat:Zapisywanie wyrażeń algebraicznych
zad.1:Zapisz odpowiedzi wyrażeń algebraicznych:
a) w pewnej szkole podstawowej jest 450 uczniów,w tym x w klasach 1-3 oraz y w klasach 4-5.Ilu uczniów jest w klasach szóstych??.....
b)W klasie jest n ławek.W każdej ławce siedzi 2 uczniów.Przy stole siedzi nauczycielka.Ile osób jest w klasie??.....
c)Jadą trzy takie same autokary, w każdym kierowca,n uczniów i czterech opiekunów.Ile jedzie osób??.....
Zad.2 Uzupełni:
x minut to .........godzin, s sekund to .......godzin
Zad.3 a)Wybierz z ramki i wpisz w miejsce kropek odpowiednie wyrażenia algebraiczne: TE LICZBY W RAMCE TO : X+0,4 ,X+14X ,0,40 ,0,4X ,X+0,4 ,1,14X ,X-0,4X ,0,114X
i teraz te zadanie [40% liczby x ...] [liczba o 40%wieksza od x ... [liczba o 40%mniejsza od x] [114%liczby x]
b)Zapisz zgodnie z podpisami : 110% liczby d ...] liczby o 20% mniejsze od c]liczby o 15%wieksze od b] liczba o 175% większa od a..

2

Odpowiedzi

2010-04-10T21:51:51+02:00
1
a) 450-x-y lub 450 - (x+y)
b) 2n+1
c) 3(n+5) lub 3n+15
2. x minut to x/60 godzin. s sekund to s/3600 godzin
3
a)[40% liczby x | 0,4x|] [liczba o 40% wieksza od x | x+0,4x| [liczba o 40% mniejsza od x| x- 0,4x] [114% liczby x |1.14x]
b) 110% liczby d 1.1d] liczby o 20% mniejsze od c | c-0.2c]liczby o 15%wieksze od b| b+0.15b] liczba o 175% większa od a.. a+1.75a
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T22:01:08+02:00
1.
450-y-x
2n+1
3+12+n
2.
x/60
s/3600
3.
0,4x/x+04/x-0,4/1,14x
4.
1,1d/c-0,2/b+0,15/a+1,75