Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T21:58:58+02:00
Pa=1013hPa=101300Pa - ciśnienie hydrostatyczne
ph=ciśnienie hydrostatyczne
ρ=100kg/m³ -gęstość wody
pa=ph
pa=ρ*g*h

h=pa/g*ρ=10,14m dla g=10m/s² i 10,34 dla g=10,8m/s²
1 5 1
2010-04-10T22:18:31+02:00
Witaj :)
dane po=1013hPa, g=9,81m/s2=9,81N/kg, d=1kg/dm3=1000kg/m3
szukane h
----------------------------------------------------------------------------------
---Problem dotyczy prawa naczyń połączonych. Dodatkowo zakładamy, że gdy
między tłokiem a górnym poziomem wody pojawia się pusta przestrzeń, to jest
to próżnia /dokładniej jest to nasycona para wodna/.

---Ssąca rura pompy jest jednym ramieniem U-rurki, a jej otoczenie nad poziomem wypompowywanej wody wypełnione powietrzem atmosferycznym -
drugim ramieniem.

---Poziom pompowanej wody może podnosić się tylko do takie wysokości h,
przy której ciśnienie hydrostatyczne słupa wody nie przekroczy ciśnienia
atmosferycznego. Przy tym hmax w obu ramionach U-rurki panuje to samo
ciśnienie po.
po = d*g*hmax
hmax = po/dg = 101300N/m2 /[1000kg/m3*9,81N/kg] = 10,33m.
Maksymalna głębokość pompowania wody pompą ssącą wynosi 10,33m.

Semper in altum............................pozdrawiam :)