Odpowiedzi

2010-04-11T00:05:49+02:00
Anna jest o 21 lat starsza od ewy. za 6 lat Anna będzie dwa razy starsza od Ewy. Ile lat mają obecnie Anna I Ewa?


x -- wiek ewy
x+21 -- wiek anny

(x+21+6)=2(x+6)
x+27=2x+12
x=15
x+21=15+21=36

Odp. Anna ma 36 lat, a Ewa 15 ;)
7 4 7
2010-04-11T00:06:25+02:00
X- wiek Anny
y- wiek Ewy

x-y=21
x+6=2(y+6)

x=21+y
21+y+6=2y+12

y=15
x=36

Odp.: Obecnie Anna ma 36 lat, a Ewa 15.
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T00:17:18+02:00
X - wiek Ewy
y - wiek Anny

Obecnie:
y = x + 21

Za 6 lat:
y + 6 = 2*(x+6)
x + 21 + 6 = 2x + 12
x = 15
y = 36

Odp: Ewa ma 15 lat, a Anna 36.