Umiem, to ale ma być to zrobione wzorem - NIE PROPORCJĄ
Proszę o:
Dane, szukane i wzór! inaczej dam błędną!

1. Oblicz, jaka ilość solanki, będącej 20-procentowym roztworem soli kuchennej w wodzie, zawiera 20 g soli.

2. Oblicz, jaką ilość wody morskiej, będącej 4-procentowym roztworem soli mineralnych, trzeba podać w odparowaniu, aby uzyskać 1 kg tej soli.

Dam najlepszą odpowiedzi która będzie ESTETYCZNIE WYKONANA.

2

Odpowiedzi

2010-04-11T00:42:02+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1)
Dane:
Cp=20%
ms=20g soli

Szukane:
mr=?

Wzór:
Cp=ms*100%/mr
mr=ms*100%/Cp
mr=20*100/20
mr=100g solanki

2)
Dane:
Cp=4%
ms=1000g soli

Szukane:
mr=?

Wzór:
Cp=ms*100%/mr
mr=ms*100%/Cp
mr=1000*100/4
mr=25000g wody morskiej
mr=25kg wody morskiej
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T00:46:18+02:00
Rozwiązania w załączniku :-)