5 zadań z teorii, wymagających logicznego myślenia.
Czytać uważnie polecenia w zadaniach!
UWAGA:
Pisać high-tech albo PWT = przemysł wysokiej technologii.

1. Wyjaśnij, jakie są najważniejsze powody wzrastającego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii (strona a5)

2. Wymień najważniejsze czynniki lokalizacji PWT. (7 -10) może być więcej.

3. Wyznasz produkty PWT, które znajdują się w Twoim domu. Zaznacz również, w którym kraju zostały wyprodukowane. (10-15) lub więcej.

4. a) Napisz, biorąc pod uwagę wszystkie czynniki lokalizacji, w którym regionie Polski mogłaby powstać "dolina krzemowa" (3/4 strony a5).
b) Jakie przeszkody mogłaby najbardziej utrudniać rozwój? (5-10) lub więcej.

5. Napisz, oraz opisz z jakiego typu elektrowni pochodzi energia elektryczna w Twoim domu. (0,5 strony a5)

Dam najlepszą tej odpowiedzi:
- która będzie estetyczna i wyczerpująca
- kiedy wszystkie kryteria będą spełnione lub też będzie wszędzie max.

2

Odpowiedzi

2010-04-11T13:18:52+02:00
1.Najważniejszymi powodami zainteresowania źródłami odnawialnymi jak sama nazwa wskazuje jest ich odnawialności.
Dzięki temu że źródła te są odnawialne może z nich korzystać cały czas i się nie skończą.
Drugi z powodów jest to że wpełnie lub w dużej mierze mogą one zastąpic nam nasze nie odnawilne źródła energii dzięki czemu korzystając z nich nie będziemy stratni pod zwględem jakości.
Trzecim powodem dużego zainteresowania źródłami odnawialnymi jest ich cena ponieważ może nabyc je dużo taniej niż żródła nieodnawialne ponieważ odnawialne są po prostu odnawialne i dzięki temu mają niższą cenę.
2.
- duże zasoby finansowe na badania innowacyjne i testowanie wyrobów, w tym tzw. kapitał ryzyka;
- bliskie sąsiedztwo wyższych uczelni i innych placówek naukowych prowadzących badania podstawowe i kształcących kadry;
- wysoko kwalifikowana kadra inżynierska i ekonomiczna (marketing);
- dobra infrastruktura komunikacyjna ułatwiająca szybki kontakt konstruktorów z innymi ośrodkami;
- czyste środowisko niezbędne w procesach technologicznych produkcji, np. czyste powietrze przy produkcji półprzewodników;
- atrakcyjny krajobraz wpływający na intensywność i efektywność pracy umysłowej.
3. -Komputer Niemcy
Kalkulator Chiny
Drukarka Chiny
Telewizor Niemcy
Wieża Anglia
Głośniki do komputera Chiny
Telefon Niemcy
Mikro procesor Niemcy
Pilon Tajwan
Monitor Chiny
4. Moim zdaniem dolina krzemowa w Polsce powinna powstać na terenach gór ponieważ jest tam najwięcej wolnej niewykorzystanej przestrzeni którą można by wykorzystać do takiego przedsięwzięcia.
B)-Ludzie którzy by nie chcieli sprzedać ziemi
- warunki pogodowe
- brak ludzi którzy by chcieli korzystać z tego
- brak środków na wybudowanie
- brak ludzi którzy by podjęli się wybudowania tego
5.Energia w moim domu pochodzi z typu elektrowni węglowej jest to to elektrownia cieplna, w której paliwem jest węgiel brunatny lub węgiel kamienny.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T13:25:23+02:00
1. Wzrost zainteresowania odnawialnymi zrodlami energii jest spowodwane wieloma czynnikami. Jednym z nich jest nieukninione wyczerpywanie zapasow nieodnawialnych zrodel energii, tj. wegla kamiennego, ropy naftowej czy gazu ziemnego (tych surowcow starczy na ok. 40 - 70 lat). Rowniez ich metoda wydobywania i wykorzystywania powoduje spore zanieczyszczenie powietrza i emisje CO2. Nieodnawialne zrodla energii tworza alternatywe dla rosnacego zapotrzebowania energii we wspolczesnym swiecie. Ich zrodlo nigdy sie nie skonczy (np. sloneczna), wykorzystuje powszechnie dostepne czynniki klimatyczne i przyrodnicze (wiatrowa - wiatr, wodna - rzeki, plywy).

2.- zasoby wysokowykwalifikowanej kadry
- sasiedztwo placowek naukowo-badawczych
- dostepnosc uczelni wyzszych
- dobra dostepnosc komunikacyjna terenu
- slabo przeksztalcone srodowisko naturalne
- zainteresowanie danego panstwa w rozwoj
- stopien rozwoju uprzemyslowienia w panstwie

3. telefon komorkowy - (Nokia - Finlandia)
telewizor (Samsung - Korea Poludniowa)
Drukarka (HP - USA/Chiny)
Glosniki (Logitech - Chiny)
odtwarzacz DVD (Samsung - Korea Poludnowa)
cyfrowka (LG - Korea Poludnowa)
lodowka (Siemens - Niemcy)
pralka (Siemens - Niemcy)
komputer (IBM - USA/Chiny)
aspiryna (Bayer - Niemcy)

4. a) Uwzgledniajac wszystkie czynniki lokalizacji najbardziej trafnym miejscem na Polska Doline Krzemowa jest Gorny Slask. Region południowej Polski charakteryzuje się niezwykle korzystną infrastrukturą komunikacyjną i teleinformatyczną: przecinają go dwie autostrady - A1 i A4, posiada 3 międzynarodowe lotniska (Kraków, Katowice, Wrocław), rozbudowaną sieć kolejową z największym w Europie węzłem w Tarnowskich Górach, tu mieści się też największa po TP S.A. firma telekomunikacyjna - Dialog S.A. Poza tym, w Polsce ksztalci sie wielu mlodych informatykow bazujacych na umiejetnosciach matematycznych niz na aplikacyjnych co tym bardziej zaowocowaloby dobrana kadra. Inwestowanie w rozwoj Gornego Slaska oraz poziom wzrstajacy rozwoj gospodarczy Polski spraiwa obiecujacy prognostyk w urzeczywistnienie Poslkiej Doliny Krzemowej.
b) - brak dofinansowania ze strony panstwa,
- korupcja i nepotyzm,
- nieoplacalnosc,
- emigracja mlodych i wyksztalconych,
- problemy gospodarcze w kraju,
- ciagle spory pomiedzy firmami.
5. W moim domu energia pochodzi z elektrocieplowni wykorzystujaca wegiel kamienny jako zrodlo energii. Jest to o tyle popularne i korzystne poniewaz Polska jest glownym wydobywca wegla kamiennego i ok 95% energii w kraju pochodzi wlasnie z wegla kamiennego. Nie planuje sie w najblizszym czasie zmiany choc w niedalekiej okolicy stawia sie elektrownie wiatrowe co stanowiloby alternatywe dla elektrowni weglowej.

pzdr ;)

1 5 1