Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T08:47:04+02:00
A)3x-3=2x+2

3x-2x=2+3
x=5

b)0,5y+7=(y-14):2

0,5y+7=(y-14):2/*2
y+14=y-14
0=-28 ==>sprzeczność (brak rozwiązań)

c) jedna czwarta(z-1)=trzy piąte z-2

1/4(z-1)=3/5z -2
1/4z-1/4=3/5z-2/*20
5z-5=12z-40
35=7z//7
z=5

d)8x+10=6-12x

8x+12x=6-10
20x=-4//20
x=-1/5

e)6x+15=9-2x

6x+2x=9-15
8x=-6//8
x=-3/4

Jeżeli masz odpowiedzi do tych zadań to sprawdz wyniki.
2010-04-11T08:47:40+02:00
A)3x-3=2x+2
3x-2x=2+3
x=5
b)0,5y+7=(y-14):2
0,5y+7=0,5y-7
0=14
Sprzeczność równanie nie ma rozwiązań.
c) 0,25(z-1)=0,6z-2
0,25z-0,25=0,6z-2
-0,35z=-1,75
z=5
d)8x+10=6-12x
20x=-4
x=-0,2
e)6x+15=9-2x
8x=-6
x=-0,75
2010-04-11T08:52:41+02:00

a)3x-3=2x+2/-2x
1x-3=2/-3
x=-1
b)0,5y+7=(y-14):2/*2 -rownanie sprzeczne
d)8x+10=6-12x/+12x
20x+10=6/-10
20x=-4/:20
x=1 piata
e)6x+15=9-2x/+2x
8x+15=9/-15
8x=-6/:8
x=jednadruga