Pole podstawy ostrosłupa jest równe 60 cm(kwadratowych). O ile centymetrów należy zwiększyć dotychczasową wysokość tego ostrosłupa równą 5 cm, aby objętość wzrosła trzykrotnie?

proszę o analizę i wyjaśnienie co skąd się wzieło
z góry dziękuję
dam naj ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T10:04:01+02:00
DANE:
P=60cm²
H₁=5cm
H₂=?

ROZWIĄZANIE:
V₁=⅓P×H₁
V₂=⅓P×H₂
V₂=3V₁
⅓P×H₂=3×⅓P×H₁ |÷⅓P
H₂=3H₁
H₂=3×5cm
H₂=15cm

15cm-5cm=10cm

Odp: Wysokość należy zwiększyć o 10cm.
1 5 1
2010-04-11T10:08:27+02:00
Objętość przed powiększeniem V=1/3*Pp*H
V=1/3*60*5=1/3*300=100 cm3
x-wysokosc po zwiekszeniu
1/3*60*x=300 cm3
20x=300 cm3 /:20
x=15cm - tyle musi mieć wysokość żeby objętość była 300 cm3
Odp:Dotychczasową wysokość należy zwiększyć o 10cm.

Licze na naj.
1 5 1