Odpowiedzi

2009-11-03T17:38:16+01:00
Grecy zakladali kolonie z powodu braku miejsc do uprawy roli i braku terenow mieszkalnych czy jakos tak
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T17:38:29+01:00
Pochodzi z Ameryki Południowej lub Środkowej. Do Europy dotarł po 1492, po odkryciu Ameryki przez Krzysztofa Kolumba.

Polis - w j.greckim czyli miejsce warowne, miasto-panstwo.

Grecy zakładali kolonie z powodu dużego zaludnienia i małej ilości jedzenia.

Grecy zakładali kolonie na wybrzeżach Morza Śródziemnego i Czarnego

2009-11-03T17:39:35+01:00
1. -
2. Polis-miasto -państwo greckie
3.W okresie krztałtowania się polis państwa greckie przeżywały burzliwe przemiany. Niejednokrotnie prowadziły one do ostrych walk wewnętrznych. U władzy pozostawali przeważnie ludzie bogaci i dobrze urodzeni. Sami nazywali siebie "Najleprzymi". Wolni mieszkańcy polis przeciwstawiali się ich panowaniu. Z czasem zdołali wywalczyć dla siebie równe prawa.
Problemy wewnętrzne były jedną z przyczyn zasiedlania przez Greków nowych obszarów nad Morzem Śródziemnym i Morzem Czarnym. Ze względy na rozmiary zjawiska zwykło się je nazywać WIELKĄ KOLONIZACJĄ.
4.-