Odpowiedzi

2010-04-11T09:34:47+02:00
X=liczba chłopców
0,86x=liczba dziewcząt

x+0,86x=930
1,86x=930
x=500

0,86*500=430

W tej szkole jest 500 chłopców i 430 dziewcząt
[*][*][*]
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T09:38:43+02:00
W szkole
nr. 14 uczy się 930 uczniów. Liczna dziewcząt stanowi 86% liczby chłopców. Oblicz, ilu chłopców i dziewcząt uczy się w tej szkole.


x- liczba chlopcow
0,86x- liczba dziewczyn
930- dzieci razem

x+0,86x=930
1,86x=930 / :1,86
x= 500

0,86 * 500= 430

W szkole uczy się 500 chłopców i 430 dziewczyn
1 5 1
2010-04-11T10:01:44+02:00
X- liczba chlopcow
0,86x- liczba dziewczyn
930- dzieci razem
x+0,86x=930
1,86x=930 / :1,86
x= 500 liczba chłopców
0,86 * 500= 430 liczba dziewczyn
spr;
430+500=930
1 5 1