Odpowiedzi

2009-11-03T17:38:11+01:00
Przydomek Kazimierza Wielkiego jest słuszny gdyż zastał Polske drewnianą a zostawił murowaną.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T17:49:48+01:00
- wybudowanie uniwersytetu krakowskiego (1364r.)
- wybudowanie zamków i murów obronnych,
- popierał i dbał o bezpieczeństwo kupców,
- spisanie prawa,
- grosz najważniejszą monetą,
- wzmocnienie urzędu starosty
1 1 1
  • Użytkownik Zadane
2009-11-03T17:50:29+01:00
Chwała Kazimierza polegała na, uznaniu zachowania przynależności Wrocławia.
Kazimierz dazył do rozwiązywania konfliktów,a nie jeszcze bardziej naród Polski pogrązac .Zasługi jego to wilki tród. W rezultacie Polska odzyskała Kujawy i Ziemię. Udało się za to Kazimierzowi zachować przynależność Wrocławia do archidiecezji gnieźnieńskiej.Odzyskiwanie utraconych ziem Królestwa Polskiego,dążyl do wzmocnienia i unifikacji państwa.Był też fundatorem wielu kościołów, podniesienie poziomu gospodarki, wzrosła zamożność mieszkańców, rozwijało się szkolnictwo. Gdyby nie uregulował stosunków z sąsiadami, to czy losy Polski nie potoczyłyby się inaczej.Tak, Kazimierz Wielki śmiało zasłużył na przydomek "wielki". Był, jest i będzie dla obojętnie którego pokolenia Polaków .
1 5 1