12. Przez opornik o oporze elektrycznym 25 Ω płynie prąd elektryczny. Przyłożone do opornika napięcie ma wartośc 9V. Przez opornik płynie prąd o natężeniu:
a) 0,36 A
b) 225 A
c) około 2,78 A
d) wszystkie odpowiedzi są błędne, bo nie podano, czy płynący prąd jest stały czy zmienny.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T09:59:07+02:00
U=9V
R=25Ω
I=?
-------------------------------------------
I=U/R=9V/25Ω=0,36A
odp. a
2010-04-11T09:59:41+02:00
Dane:
R=25omów
U=9V
R=U/I
I=U/R
I=9v/25 omów=0,36A
odp. A