Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T10:04:46+02:00
Kijanka:
Środowisko zycia- woda;
ksztaut ciała- baryłkowaty (głowotułów z ogonem);
narządy wymiany gazowej- skrzela wewnętrzne lub zewnętrzne;
poruszanie się- dzięki ruchom ogona;
Osobnik dorodły:
Środowisko zycia- lądowo-wodne;
ksztaut ciała- płowa tułów i kończyny (ew ogon u płazów ogoniastych lub brak kończyn u płazów beznogich);
narządy wymiany gazowej- płuca i skóra;
poruszanie się- skokowe (ruch kończyn), pełzanie (ruchy mięśni ciała) i ruchy ogonem (płazy ogoniaste);
2 5 2
2010-04-11T10:07:55+02:00
Kijanaka.
Środowisko życia: woda
Kształt ciała: przypominają gruszke
narząd wymiany gazowej: Początkowo kijanki oddychają za pomocą skrzeli tlenem rozpuszczonym w wodzie.
Poruszania się: za pomocą tylnich kończyn i ogona.
Osobnik dorosły:
Środowisko życia- woda i ląd
Ksztal ciała: Przypomina cytrynę
Narząd wymiany gazowej: płuco- skrzela
Poruszania się: kończyny przednie i tylnie.


1 5 1
2010-04-11T11:02:16+02:00
Kijanka
Środowisko życia:woda
Kształt ciała:opływowy
Narząd wymiany gazowej:skrzela
Poruszanie się:ogonem zakończonym płetwą
Osobnik dorosły
Środowisko życia:wodno-lądowe
Kształt ciała:opływowy
Narządy wymiany gazowej:płuca i wilgotna skóra
Poruszanie się:krótkie kończyny przednie i długie kończyny tylne
7 4 7