Odpowiedzi

2010-04-11T10:17:52+02:00
GADY
- żółwie
- hatterie
- łuskonośne ( jaszczurki )
- krokodyle
Charakterystyczne cechy gadów to sucha skóra, pokryta łuskami i tarczkami- pas miednicowy połączony z wyrostkami poprzecznymi dwóch kręgów krzyżowych- 2 obiegi krwi z trójdzielnym sercem w którym komora ma częściową przegrodę ( u krokodyli całkowita )- pofałdowane płuca jako narząd wymiany gazowej- początki inteligencji poszczególnych części mózgu i wytworzenie kory mózgowej- rozwój prosty zachodzący w jaju ( wytwarzanie błon pławnych )

Budowa
- wyróżnienie głowy, szyi, tułowia i ogonu
Układ pokarmowy
W jamie gębowej dobrze wykształcony język oraz ujścia gruczołów ślinowych.
Gardziel przełyk żołądek jelito ślepe kloaka

Układ oddechowy
Pofałdowane płuca jako narząd wymiany gazowej.
Nozdrza gardziel krtań tchawica parzyste oskrzela płuca

Układ krwionośny
2 obiegi krwi z trójdzielnym sercem w którym komora ma częściową przegrodę ( u krokodyli całkowita ).

Układ wydalniczy
Rozwój nowego typu nerki – zanercza

Układ rozrodczy
Rozwój prosty zachodzący w jaju ( wytwarzanie błon pławnych )
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T10:18:40+02:00
Sucha skóra,
pokryta łuskami i tarczkami
wytworzenie kory mózgowej
pofałdowane płuca