Odpowiedzi

2010-04-11T10:32:50+02:00
Jest to postawa zapoczatkowana przez sw.Franciszka z Asyzu. Głownie glosi ona ubogi styl zycia, posluszenstwo Bogu, umilowanie przyrody - tutaj ujawnia sie eudajmonizm czyli radosna umilowanie swiata i przyrody.
Postawa ta rowniez charakteryzuje się pochwala życia, miłością wzgledem drugiego czlowieka.Łączyła się ona z ascezą oraz miłosierdziem wobec wszelkich stworzeń.
9 4 9
2010-04-11T10:33:27+02:00
Charakteryzuje się ona życiem według Ewangelii, przyjmowaniem cierpienia w pokorze, radowaniem się z ubogiego życia, podkreślaniem miłości w stosunku Boga do człowieka, życiu w harmonii i braterstwie z przyrodą, otaczaniem miłością wszystkich ludzi, zwłaszcza grzesznych, pokutowaniu za grzechy, pokorze, radości w życiu, a także służbą dla Boga i Kościoła.
10 4 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T10:38:43+02:00
Postawa franciszkańska charakteryzuje się bezgranicznym oddaniem Bogu, umiłowaniem przyrody, ubóstwem, wyrzeczeniem się wszelkich przyjemności, pomocy biednym i ubogim, cieszeniem się z każdego momentu życia oraz miłosierdziem wobec każdego żywego stworzenia.
18 4 18