Mam przygotować do krzyżowki pytania na temat świąt wielkanocnych. oto hasła z krzyżowki i musze zadac do tegopytania pomozcie mi:
1. święconka
2. wielkanoc
3.grób
4. rodzina
5. modlitwa
6. pisanki
7. baranek
8.paschał
9. adoracja
10. post
11. ciernie
12. zmartwychwstanie
13. woda
14. palma
15. śniadanie
16. rezurekcja

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T10:43:24+02:00
1. Koszyczek, w którym znajdują się rzeczy do poświęcenia na stół wielkanocny.
2. Jedno z najważniejszych świąt w kulturze Chrześcijańskiej.
3. Miejsce pochówku zmarłych.
4. Najbliższe nam osoby, spokrewnione z nami.
5. Rozmowa z Bogiem.
6. Malowanie jajka.
7. Zwierze symbolizujące zmartwychwstanie, zwycięstwo Jezusa.
8. Świeca, którą zapala się w Triduum Paschalne.
9. Czuwanie.
10. Powstrzymanie się od sporzywania pokarmów.
11. Z nich była zrobiona korona Jezusa.
12. Dokonało się w Niedzielę Wielkanocną.
13. Ksiądz kropi nas nią.
14. Święcona w Niedzielę Palmową.
15. Posiłek poranny w Niedzielę Wielkanocną.
16. roczysta Msza Święta w Niedzielę Wielkanocną.
4 4 4
2010-04-11T11:07:19+02:00
1.Idziesz z nią do kościoła w Wielką Sobotę
2.Swięto Zmartwychwstania Jezusa
3.Leżał w nim Jezus Chrystus
4.Grupa społeczna
5.Odmawiasz ją rano i wieczorem
6.Malujsz je zawsze na świeta
7.Symbolizuje ofiarę Jezusa na krzyżu
8.Świeca zapalana w Wigilię Paschalną
9.np. Najświętszego sakramentu
10.np Wielki, czas pokuty
11.został nimi ukoronowany Jezus Chrystus
12.powstanie z martwych
13.np. święcona
14. Zanosimy ją w niedziele palmową do Kościoła
15.Jemy je codziennie rano lub przygotowywujemy je z pokarmów święconych
16.Pierwsza uroczysta masza sw Uroczystosć Zmartwychwstania Pańskiego
2 4 2