1)Z czego wynika układ stref roślinności na kuli ziemskiej?
2) Kogo określa się mianem sanitariuszy przyrody?
3)Co jest przyczyną powstawania wiatru?
4)Jaka instytucja decyduje o dopuszczeniu wody do celów pitnych ?
5)Jak nazywa się największa ryba słodkowodna w Polsce>

2

Odpowiedzi

2010-04-11T10:36:20+02:00
Piętrowość wynika przede wszystkim ze zmienności cech klimatycznych - temperatury na ZIEMI
ekologow
ciesnienie atmosferyczne
sanepid
chyba karp
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T10:47:26+02:00
1). Znaczny wpływ na typ roślinności mają:
- rodzaj gleby,
- wysokość nad poziomem morza,
- ukształtowanie terenu,
- odległość od oceanów i mórz,
- kontynentalizm klimatu.
2). organizmy żywe odżywiające się martwymi organizmami, np. rośliny (bakterie, grzyby) i zwierzęta (sępy).
3). - różnica ciśnień, wywołana różnicą temperatur .
5). ryba- sum.