Odpowiedzi

2010-04-11T10:43:44+02:00
Http://www.sciaga.pl/tekst/17176-18-charakterystyka_obrazu_pt_upadek_ikara


http://www.bryk.pl/teksty/gimnazjum/pozostałe/plastyka/14271-opis_obrazu_petera_bruegla_upadek_ikara.htm


W tym drugim jest bardzo dobry opis,sama pisałam.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T10:53:50+02:00
Żyjący w XVI wieku słynny niderlandzki malarz, P. Bruegel, na swym obrazie "upadek Ikara" ukazał tragedię śmiałka który wraz z ojcem wzbił się w przestworza.
Na pierwszym planie widzimy chłopa orzącego ziemię. Jest zainteresowany wyłącznie swą pracą. Podąża za pługiem obserwując czy ziemia jest zaorana. Najbardziej widoczna io przyciągająca uwagę jest jego jaskrawo czerwona koszula, króra wyróżnia się wśród pastelowych kolorów.
Trochę niżej pasterz pilnuje stada owiec . Oparty na długim kiju bzcanie spoglada na zwierzeta.
Wędkarz wyciaga z wody sieci.
Jak okiem siegnac widac morze - ciche i spokojne. Płyną po nim okręty, na kltórych zapewne kupcy rozmawiaja o interesach.
W oddali rozciąga sie miiasto.
Obraz pulsuje życiem . Wokół przebywa tylu ludzi ale nikt nie zauważa nieszczescia dziejącegoi sie tuż obok.,
Obraz ma wymowę symboliczną. Autor chce nam przekazać że wszyscy jesteśmy zajęci własny,mi sprawami i nie zauwazamy tragedii rozgrywajacej sie obok.



;)))