Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T17:44:51+01:00
W czasie promocji o 20% ceny wszystkich towarów w sklepie.
śledzie po hawajsku kasztują teraz 3złi04 gr.
Ile kosztowały przed ogłoszeniem promocji??

Najlepiej zamieńmy sobie cenę na grosze, by łatwiej nam się liczyło. Tak więc po obniżce kosztowały 304gr. Obniżka była o 20%, tak więc cena towaru wynosiła 80% jego pierwotnej ceny (100%-20%=80%). Stosujemy proporcje i metodę na krzyż.
80%-304gr
100%-x
x=100%*304gr (to wszystko nad) 80%= 3040/8 gr = 380gr
380gr=3zł 80 groszy

Odp. Śledzie przed ogłoszeniem promocji kosztowały 3 zł i 80 groszy.
Pozdrawiam:)

Prosiłaś, żeby zapisać w kilku równaniach:
3zł 4 gr= 304gr
80%-304gr
100%-x
x=100%*304gr/80%=3040/8 gr = 380gr
380gr=3zł 80 gr
Odp. Śledzie przed ogłoszeniem promocji kosztowały 3zł i 80 groszy.
2009-11-03T18:11:22+01:00
3,04------- 80%
x------------100%
x= 3,04 x 100% = 15,2
kreska ułamkowa kreska ułamkowa=3,8
80% 4
kosztowały 3,8zł