Odpowiedzi

2010-04-11T10:55:07+02:00
1.Ssaki jako jedyna grupa kręgowców są żyworodne. Największą grupę ssaków stanowią łożyskowce, u których zarodek w stadium blastuli (zarodka) zagnieżdża się w macicy matki z którą jest połączony łożyskiem (w łożysku krwioobieg płodu łączy się za pomocą pępowiny z krwioobiegiem matki co umożliwia odżywianie i rozwój płodu)

2.
-zaraz po narodzinach matka karmi młode mlekiem,
-heterodontyzm(uzębienie) charakterystyczne dla ssaków,
-najczęściej nie latają ale są wyjątki np. nietoperz
-należą do kręgowców,
-gruczoły mlekowe u samic,
-ssaki są stałocieplne.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T11:00:20+02:00
1ssaki łożyskowe rozmnażają się poprzez zapłodnienie jaja samicy przez plemnik samca.

2.
ciało ssaka jest pokryte sierścią która posiada gruczoły potowe, zapachowe łojowe
młode po urodzeniu ssą mleko matki
ssaki są mięsożerne (w większości) lub roślinożerne
posiadają kończyny które umożliwiają postawe stojącą.
mają dobrze umięśniona żuchwe, dzięki której pokarm jest rozgryzany i rozdrabniany z duża siła.
dobrze rozwinięty narząd zmysłu i układ nerwowy
2 3 2
2010-04-11T11:26:43+02:00
Najbardziej znaną cechą łożyskowców jest ich sposób rozmnażania się:

1. Zarodek przytwierdza się do ściany macicy za pomocą specjalnego organu, dużego łożyska, które zaopatruje go w tlen i substancje odżywcze, a usuwa do krwioobiegu matki zbędne produkty przemiany materii.
2. Ciąża jest względnie długa, a noworodek bardzo dobrze rozwinięty. U niektórych gatunków (głównie roślinożernych) młode potrafi biegać godzinę po porodzie
1 5 1