Równania

1. Oblicz długość boków prostokąta o obwodzie 200 cm, wiedząc, ze jego długość jest o 16 cm większa od szerokości.
2. Suma trzech liczb wynosi 270. Znajdź te liczby, wiedząc, że pierwsze z nich jest dwukrotnie mniejsza od drugiej, a trzecia jest trzykrotnie większa od drugiej.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • wiq
  • Początkujący
2010-04-11T10:59:16+02:00
1.
x-długość
x-16 - szerokość
200 - obwód

2x+2x-32=200
4x-32=200
4x=232
x=58

58 - długość
58-16 - szerokość
42-szerokość

2.
I liczba-x
II liczba-2x
III liczba-6x

9x=270
x=30

I liczba-30
II liczba-30*2=60
III liczba-30*6=180

Liczę na naj!
1 5 1
2010-04-11T11:01:50+02:00
1.dane:
obw.200cm
a-x+16
b-x
rozw.2(x+16)+2x=200
2x+32+2x=200
4X=200-32
4x=168|:4
x=42
42+16=58
42
0dp.bok a=58 cm, a bok b=42 cm

2.dane:
3 liczby:
1 liczba-x
2 liczba-2x
razem 270
rozw.
x+2x+3x=270
6x=270|:6
x=45
2x=2*45=90
3x=3*45=135
3 liczba-3x