Odpowiedzi

2010-04-11T11:02:51+02:00
Produkcji metali: aluminium, litu, sodu, potasu
produkcji rozmaitych związków chemicznych, w tym aspiryny, kwasu trifluorooctowego, wodorotlenku sodu, potasu, chloranu sodu i chloranu potasu
produkcji gazów: wodoru, chloru i tlenu.
galwanizacji - pokrywanie cienką warstwą metalu innego metalu
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T11:06:08+02:00
Elektroliza jest procesem stosowanym na skalę przemysłową m.in. do:

* produkcji metali: aluminium, litu, sodu, potasu
* produkcji rozmaitych związków chemicznych
* produkcji gazów: wodoru, chloru i tlenu.
* galwanizacji - pokrywanie cienką warstwą metalu innego metalu (<-najważniejsze)

:)

5 5 5
2010-04-11T11:06:56+02:00
galwanizacja- osadzanie cienkiej warstwy metali napowierzchni innych metali
oczyszczanie metali z roznych zanieczyszczen
otrzymywanie czystych gazow:wodor,tlen,chlor
3 4 3