Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T11:16:38+02:00

1)kwasu azotowego V z wodorotl.baru
2HNO3+Ba(OH)2--->Ba(NO3)2 +2 H2O

 

2)kwasu fosforowego V z wodorotl.potasu
H3PO4+3KOH--->K3PO4 + 3H2O

 

3) kwasu siarkowego VI z wodorotl. glinu
3H2SO4 + 2Al(OH)3--->Al2(SO4)3 + 6H2O

2010-04-11T11:23:01+02:00
A) 2HNO3 + Ba(OH)2 -----> Ba(NO3)2 +2H2O
B) H3PO4 + 3KOH --->K3PO4 + 3 H2O
C) 3H2SO4 + 2Al(OH)3 ----> Al2(SO4)3 + 6H2O
2010-04-11T11:25:09+02:00
1.kwasu azotowego z wodorotlenkiem baru
2HNO3 + Ba(OH)2 ---> Ba(NO3)2 + 2H20

2) kwasu fosforowego z wodorotlenkiem potasu
H3PO4 + 3KOH ---> K3PO4 + 3H2O

3) kwasu siarkowego z wodorotlenkiem glinu
3H2SO4 + 2Al(OH)3 ---> Al2(SO4)3 + 6H2O