Odpowiedzi

2010-04-11T11:32:16+02:00
Jako wzór dla współzesnej młodzieży wskazałabym Stasia Tarkowskiego z powieści Henryka Sienkiewicza " W pustyni i w puszczy" . Ponieważ dobże się uczył. Słuchał swojego ojca. Nie miał nałogów. Umiał sobie poradzić w trudnej sytuacji... Dbał w trakcie podróży o Nel, opiekował się nią. Był wrażliwy na ludzką krzywdę ( uratował Kalego i Mea)... Był wierny swoim ideałom ( ie zmienił wiary nawet pod presją śmierci ).... Umiał zachować się w stosuku do ludi starszych, szanował ich...



Liczę na naj ......... :)
Najlepsza Odpowiedź!
  • Kam5
  • Rozwiązujący
2010-04-11T11:37:54+02:00
Bohaterowie "Kamieni na szaniec": Alek, Rudy, Zośka (bohaterskie zachowanie podczas wojny)

Stanisława Bozowska, Paweł Obarecki "Siłaczka" (pomagali innym, potrzebującym pomocy)

Adam Cisowski "Szatan z siódmej klasy" (odważny, rządny przygód, pełen zapału, pomocny)

bohaterowie książki "Syzyfowe prace": Marcin Borowicz, Andrzej Radek, Bernard Zygier (ambitni, wytrwali, wielcy patrioci)

Santiago "Stary człowiek i morze" (odważny, wytrzymały, ambitny, wierzył w siebie)

Odyseusz "Odyseja" (jego postawa: jeżeli się czegoś pragnie i do tego dąży, nic nie jest w stanie nas powstrzymać)
1 5 1