Podczas palnego letniego dnia turysta zamierza wejść na Rysy (2499m n.p.m.).Wyrusza za schroniska w Dolinie Roztoki (1031m n.p.m.) , gdzie temperatura powietrza wynosi 25 stopni C . Wiedząc , że temperatura powietrza atmosferycznego obniża się wraz z wysokością o 0,6 stopnia C . Oblicz jaką ma ona wartość na szczycie Rysów.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T11:26:11+02:00
Rysy (2499 m n.p.m.) - X
Dolina Roztoki (1031 m n.p.m.) - 25*C
2499-1031=1468 - różnica między szczytami
1468*0,6=880,8
880,8:100=8,808
25-8,808= 16,192 - temperatura na szczycie.
Odp. Temperatura na szczycie Rysów wynosi ok 16*C.
2010-04-11T11:40:04+02:00
Rysy - ? *C
Dolina Roztoki - 25*C
2499-1031=1468
1468*0,6=880,8
880,8:100=8,808
25-8,808= 16,192

Rysy: ok 16*C