Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T17:46:43+01:00
Sklereidy, komórki kamienne - jedna z form wzmacniającej tkanki roślinnej - sklerenchymy, występująca w postaci komórek o bardzo zróżnicowanych kształtach: równowymiarowym, podłużnym, nieregularnie rozgałęzionym. Mogą występować pojedynczo jako idioblasty lub w małych grupach w różnych tkankach (np. grupy komórek kamiennych w miąższu owocu gruszy). Mogą też tworzyć zwartą, twardą tkankę, z której zbudowane są zewnętrzne części pestek, łupiny orzechów oraz niektórych nasion. Ich ściany są często wysycone SiO2 lub CaCO3, często zawierają suberynę. Wyróżniamy brachysklereidy, asterosklereidy oraz osteosklereidy.
1 5 1
2009-11-03T17:54:31+01:00
Jesteś pewny, że chodzi ci o skleroidy? bo jeśli chodzi o sklereidy to:
jest to jedna z form wzmacniających tkanki roślinnej, występuje w zewnętrznych częściach pestek, łupinach orzechów oraz w niektórych nasion również w miąższu owoców gruszy
1 4 1
2009-11-03T18:05:13+01:00
Sklereidy, komórki kamienne - jedna z form wzmacniającej tkanki roślinnej - sklerenchymy, występująca w postaci komórek o bardzo zróżnicowanych kształtach: równowymiarowym, podłużnym, nieregularnie rozgałęzionym