Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T18:02:10+01:00
V - objętość sali wynosi 5 m razy 4 m razy 3 m = 60 m³ i tyle też w sali jest powietrza .
Objętość azotu w powietrzu wynosi 78 %
V = 100 % = 60 m³
78 % = x
x = 78 razy 60/100 = 46,8 m³ azotu znajduje się w sali
masa azotu = 46,8 razy 1,15 = 53,82 kg
2009-11-03T23:41:01+01:00
Oblicz masę azotu w powietrzu znajdującym sie w sali o wym. : 5m na 4m na 3m . Przyjmij ze jeden metr sześcienny azotu wazy 1,15 kg .

V = 5 m*4 m * 3 m = 60 m³- powietrze
ok. 78 % to azot
V azotu=0,78 *60 m³=46,8 m³
m azotu = 46,8m³*1,15kg/m³ = 53,82 kg